Tie tuhanteen asti alkaa ensimmäisestä vaiheesta
@Lao Tzu
ProSofta: n asiakkaat saavat aina sovitut tulokset ajoissa ja kokonaisuudessaan, sillä yrityksellä on ainutlaatuinen vuorovaikutussuunnitelma:
- Asiakkaan ensimmäinen kuuleminen, osaamisen osoittaminen.
- Neuvottelut, joilla saavutetaan sama käsitys nykyisestä tilanteesta.
- Määritelmä, mitä on muutettava. Milloin ja mikä tulos pitäisi saada.
- Sovittakaa vastavuoroisista velvoitteista (kuka tekee mitä).
- Toimet ja mukautukset.
- Työn loppuun saattaminen ja sen jälkeinen tuki ja ylläpito.
Tehtävä alkaa tehokkaan liikkeen suunnan analysoinnista ja valinnasta, mitattavissa olevien laatu- ja vaatimustenmukaisuuskriteerien määrittelystä ja onnistunut hanke alkaa ajatuksesta, jonka ammattilaisten on määrä toteuttaa.
Ammattimaisesti kehitetty funktionaalinen erittely tai käyttöehdot mahdollistavat yksityiskohtaisen laskennan hankkeen kustannuksista, suunnittelevat toteutusjakson ja rikkovat projektin kehittämisen itsenäisiin vaiheisiin. ProSofta: n projektipäällikön ottaminen mukaan asiakkaan projektiin tarjoaa mahdollisuuden tehdä muutoksia kaikissa kehitysvaiheissa, ja analyytikon erillinen rooli ja hänen neuvonsa auttavat rakentamaan yksiselitteisen ja oikean näkemyksen hankkeen kehittämisestä, joka tarjoaa täydellisen ratkaisun ongelmaan.
Kehittäjäyrityksen valinta on yksi tärkeimmistä ja tärkeimmistä näkökohdista hankkeen toteutumiselle. IT-asiantuntijoiden väärä valinta johtaa väistämättömiin tappioihin ja turhautumiseen.
ProSofta-yhtiön ja asiakkaan asiantuntijoiden vuorovaikutuksessa on 3 mallia tehtävän puitteissa tai pitkän aikavälin yhteistyön muodossa.
Henkilöstö (Dedicated Team)
Ihanteellinen uusien tuotteiden kehittämiseen ja nykyisen asiakasryhmän täydentämiseen oikeiden asiantuntijoiden ja pitkän aikavälin asiantuntijoiden kanssa.
- Kun tarvitaan nopeaa skaalausta.
- Kun palkkaat oikean asiantuntijan, se vie liikaa aikaa, tai se on paljon kalliimpaa alueella.
- Kun tarvitset täyden valvonnan kehitysprosessista, suora viestintä asiantuntijoiden kanssa.
- Kun projektitiimi on jaettu ulkoiseen ja sisäiseen ja tarvitaan myös sisäisten kehitysprojektien ja vuorovaikutuksen noudattamista.
- Kun kiinteä IT-kehitysbudjetti edellyttää läpinäkyvää hinnoittelua.
Projektityö
Ihanteellinen pk-yritysten kehittämiseen sekä kiinteän asiakkaan budjetin piiriin kuuluviin hankkeisiin, ja hallinnan riskit ovat ProSofta: llä.
- Kun on tarpeen kehittää tuote asiakkaan vaatimusten mukaisesti tietyn ajan kuluessa ja kiinteän budjetin sisällä.
- Kun ei ole tarvetta muodostaa asiantuntijaryhmää jatkuvasti.
- Kun ei tarvita usein muuttuvaa kehitysprosessia.
- Kun tarvitset nopean alun kehitysprosessiin.
- Tarvittaessa hankkeen johtajan asiantuntemusta.
- Tämäntyyppinen vuorovaikutus sisältää toiminnallisen määrityksen tai yksityiskohtaisen teknisen tehtävän valmistelun ennen projektin aloittamista.
Maksun jälkeinen maksu (T&M)
Ihanteellinen, kun ProSofta-asiakkaalla on rajoitettu sisäinen tietotekniikkakapasiteetti ja on tarpeen hankkia nopeasti IT-asiantuntemus, ratkaista tietty tehtävä tai vaatia säännöllisesti olemassa olevan projektin pitkän aikavälin tukea.
- Kun tarvitset nopean ratkaisun tehtävään tai tehtäväkokonaisuuden, jolla on ennustettavissa oleva budjetti.
- Kun olemassa oleva hanke vaatii säännöllistä tukea sopivalla ratkaisumallilla.
- Kun on löydettävä ratkaisu ongelmaan, jota varten on syytä tutkia ongelman syitä.