Konsulttien it-yritykset ovat lähestyneet koska heillä on erityistä tietoa ja taitoja, joita ilman on mahdotonta kuvitella, miten mitään täyden palvelun ohjelmiston kehitys tilauksesta. Kaiken tietämyksen lisäksi erityisessä paikassa ovat ne, jotka vastaavat kysymykseen "Miten pilata kaikki ja mitä ei pitäisi tehdä sen hyväksi?".

Neuvottelujen aikana, jopa ennen hankesuunnittelun aloittamista, sen on tehtävä sopimuksia useista parametreista:

  • on tarpeen määrittää molempien osapuolten käyttämä terminologia, kieli (tiede);
  • sanan "pätevyys" käsite on tarpeen hyväksyä;
  • ongelma asiakas on vihollinen, konsultti voi olla vihollinen ja on vastuussa vain toimivaltaan näitä vinkkejä

Klassinen tiede tunnistaa seuraavat neuvonnan vaiheet:

  • koulutus;
  • kunnossapitoa koskeva lausuma;
  • täydennys;
  • täytäntöönpano;
  • toiminnan suunnittelu;
  • diagnostiikka;
  • valmistelu.

Perinteitesti kahden ensimmäisen vaiheen voidaan katsoa neuvotteluissa, se on tarpeen, jotta saavutetaan sama ymmärrys ja sopimus niistä, muuten tärkeä hanke, asiakas väistämättä kohtaamaan vaarallisia esteitä. Tai kuten yksi ilmiömäinen strateginen konsultti sanoi yksinkertaisesti ja selvästi:

"Jos siellä on virhe task kunnossa , niin tulee virhe seurauksena tehtävän ratkaisu!"

Valmisteluvaiheessa, se on välttämätöntä kerätä kaikki käytettävissä olevat tiedot hankkeesta, määrittää tehtäviä, jotka on ratkaistava, aluksi puhua toiveet ja muut viralliset/epäviralliset vaatimukset asiakkaan (onko se on haluttu ajoitus, samankaltaisuus ja/tai ero nykyisten kilpailijoiden tuotteita, teknologioita käytetään, koostumus, päättäjät, jne.).

Konsultti selvennetään asiakkaalle, mitä periaatteita rakennetaan edelleen vuorovaikutus projektissa: tavoitteiden asettaminen, jotta maksut ja muutokset, vastuualueet ja velvoitteet, jotka oletetaan kummankin osapuolen, jne.

Ottaa täysin läpäissyt valmisteluvaiheessa asiakkaan kanssa, konsultti saa hänen käyttöönsä kaikki tärkeät tiedot hankkeen toteuttamisen ja siirtyy vaiheessa diagnoosi. Tässä vaiheessa konsultti siirtyy kysyä kysymyksiä, löytää vastauksia, ja tarjoaa kattavan määrän vaihtoehtoja ongelman ratkaisemiseksi asiakas. Se on aivan totta, että sama ongelma voidaan ratkaista monella tavalla, ne yleensä eroavat nopea täytäntöönpano ja määrä investointeja tarvita. Tässä vaiheessa on paljon yhteistä koulutusta, joissa käytäntö ja tieto konsultti palvella asiakasta ja antaa mahdollisuuden tehdä paras ja samalla tehokas päätös tapa ratkaista ongelma.

Tärkeä indikaattori, joka läpäissyt valmisteluvaiheessa, ja diagnoosi on sama käsitys asiakkaan ja konsultin:

  • tulosten saavuttamismenetelmä (alkuperäisestä tilanteesta lopulliseen tulokseen);
  • vuorovaikutustavan ja-periaatteiden yhteinen ymmärtäminen, hyväksytyt keskinäiset velvoitteet;
  • miten yhteisvaikutuksen lopputuloksen tulisi näyttää;
  • miten asiat tällä hetkellä ovat.

Puhuessaan tehokasta vuorovaikutusta asiakkaan ja konsultin, se pitäisi olla selvää, että tehokkuus on absoluuttinen kyky luoda tuloksia, soveltamalla toimia oikeaan suuntaan (tulokset oikealla tavalla). Tämän kyvyn ProSofta katsoo olevan konsultin ja asiakkaan välisen keskinäisen luottamuksen perusta, mikä puolestaan edistää hedelmällistä vuorovaikutusta.