Heti kun saat uuden tilauksen verkkosivujen luomiseksi, sinulla on aina kysymys: "Mistä aloittaa?". Tässä vaiheessa sinun on ymmärrettävä, että ennen kuin alat luoda pohjapiirroksen, - sinun on käytävä läpi useita erityisiä vaiheita, - lisätäksesi hankkeen onnistumisen todennäköisyyttä.
Kyse on hanketutkimuksen vaiheista:
- ongelman selvittäminen;
- asiakasta tai yritystä koskevien tietojen kerääminen;
- kilpailijoiden analyysi;
- kohdeyleisön tutkimus.
Tässä artikkelissa analysoidaan vain ensimmäistä vaihetta-määritetään, mitä tietoja hankkeen tarkoituksen määrittämiseksi tarvitaan, sekä analysoidaan, minkä tyyppisiä kohteita ja mitä tehtäviä ne suorittavat. Kerättyjen tietojen perusteella löydämme ratkaisun tähän tehtävään eräänlaisen verkkosivuston muodossa.
Siirrytään kohtaan, jossa voit määritellä projektisi tehtävän?
Itse asiassa, hyvin yksinkertainen ja nopea tapa on laatia oikeat kysymykset ja kysyä ne asiakkaalle tai lähettää listan kysymyksistä, projektipäällikkö selvennystä. Ennen kuin kyselet, sinun on ymmärrettävä, mitä tietoja tarvitset.
Hankkeen alkuvaiheessa on selvitettävä vastaukset kolmeen kysymysluokkaan:
- Kuka on asiakkaasi? Tämän kategorian kysymykset selittävät, mikä on asiakkaasi liiketoiminta.
- Mitä hän tekee? Tässä vaiheessa ymmärrätte, mitä tietoja asiakkaasta tai hänen yrityksestään on asetettava verkkosivuille.
- Miksi asiakas otti yhteyttä sinuun tai yhtiöösi? Vastauksia tähän luokkaan ovat keskeisiä elementtejä - ne auttavat Sinua muotoilemaan hankkeen tavoitteena.
Alueiden tyypit ja niiden tehtävät
Jokaisella sivustotyypillä on tietty maailmanlaajuinen tehtävä, toisin sanoen se ratkaisee jonkin ongelman. Oikean sivuston valitseminen on oikean suunnan valitseminen tavoitteeseesi.
Analysoimme kanssasi suosituimmat nettisivut, - ja minkä ongelman jokainen niistä ratkaisee:
- Verkkovarasto: sitä käytetään, kun yrityksellä on useita tuoteluokkia. Tässä tapauksessa jokainen tuotekortti on erillinen yksisivuinen, jossa on kaikki tarvittavat tiedot tietystä tuotteesta.
- Yrityksen verkkosivuilla: tämä on työkalu, joka auttaa ylläpitämään tilejä asiakkaita tai työntekijöitä, sekä tarjota enemmän globaaleja mahdollisuuksia viestintään asiakkaiden kanssa.
- Käyntikortin verkkosivusto: käytetään, jos haluat esittää kattavia tietoja yrityksestä tai asiakkaasta.
- Purkusivu: tämäntyyppinen sivusto on tehokas markkinointiväline tiettyjen tuotteiden tai palvelujen myynninedistämiseen.
- Julkaisusivusto: tätä välinettä käytetään yrityksen oman mainonnan edistämiseen ja tietyn yleisön houkuttelemiseen päätoimipaikalle.
- Blogi: taitoa osoittava työkalu. Tämäntyyppinen sivusto voi olla uutislähetys tai tiettyä aihetta koskeva artikkeliluettelo, joka täytetään säännöllisesti.
Katsotaanpa esimerkki siitä, miten voit käyttää vastauksia luokasta kolme kysymystä ja tietoa eri sivustoja.
Esimerkki: sinuun ottaa yhteyttä asiakas, joka tarjoaa palveluja mobiililaitteiden korjaamiseen.
Vastaukset kolmeen kysymysluokkaan:
- Kuka on asiakkaasi? Henkilö, joka tarjoaa mobiililaitteiden korjauspalveluja.
- Mitä hän tekee? Hän on korjannut eri valmistajien matkapuhelimia, tabletteja ja älypuhelimia yli 20 vuotta.
- Miksi asiakas otti yhteyttä? Asiakkaan on annettava kaikki tiedot palveluistaan Internetin kautta.
Kun vastaukset on kerätty kolmesta luokasta, sivuston tyyppi on määriteltävä.
Ilmeisesti kerätyt tiedot, Sinun täytyy luoda käyntikortti sivusto, koska keskeisiä kohtia on tarjota tietoa palveluista asiakas.
Yhteensä
Kun saat tehtävän, sinun ei tarvitse kiirehtiä luoda layout ensimmäinen tavoite on muotoiltava ensin. Jotta se voidaan muotoilla, on selvitettävä kolme kysymysluokkaa ja valittava sitten väline ongelmien ratkaisemiseksi.
Näin valitset oikean suunnan luodaksesi projektin, joka ei salli sinulle hetkeä, jolloin projekti ei toiminut.