Kun olet tutkinut kaksi ensimmäistä askeliä projektitutkimuksessa, sinun on määritettävä asiakkaan kohdeyleisö.

Tämä vaihe on äärimmäisen tärkeä, jotta luodaan tulevaisuuden web-tuotteen tehokas ja toimiva rakenne, joka samalla yhtä aika ratkaisee web-sivuston kävijän tehtävän ja asiakkaan ongelman.

Nyt selvinnemme, kuka on kohdeyleisö?

Kohdeyleisö se on yleisö, joka suorittaa kohdennettuja toimia, sinun tai yrityksesi luoma verkkosivustossa. Se riippuu erityisesti asiakkaan tavoitteen web-tuotteesta. Toisin sanoen, ne ovat potentiaaliset asiakkaat.

Tästä seuraa, että luomasi verkkotuote pitää samanaikaisesti ratkaista kaksi vastakkaista tehtävää:

  • asiakkaan halutuksen: esimerkiksi myydä tuote;
  • sivuston kävijän halutuksen: ostos tarvittavat tavarat.

Miten määritää kohdeyleisö?

Anna luetella teidän kanssa, mitkä ovat kohdeyleisön tutkimuksen menetelmät:

  • selvintää tilaajan kanssa, kuka on hänen potentiaalinen asiakas;
  • kysyttää liiketoiminnan asiantuntijalta tarvittava info kohdeyleisön tutkimuksesta;
  • tehdä itsenäisenä kysely potentiaalisista kuluttajista teidän tilaajalle.

Ensimmäinen menetelmä käytetään siinä tapauksessa, jos teidän asiakas tietää hyvä oma kohdeyleisö. Toinen menetelmä käytetään kun sinun yrityksessä on olemassa liiketoiminnan asiantintija. Kolmas menetelmä aina on käytössä, koska tässä tapauksessa kaikki vaikuttaa ihan sinulta.

Mutta paras tilanne, kun on käytössä heti pari menetelmiä. Se kovasti auttaa teitä saada tarkemmat tiedot kohdeyleisöstä. Jos haluaisitte itsenäisenä harrastaa kohdeyleisöä tutkimusta, ja ennen ette vastaneet sen tehtävän kanssa, olisi parempi selvintää kaikki tarvittavat tutkimuksen tiedot meidän kanssa.

Mitä tarvitse tietää kohdeyleisöstä?

Jos haulat kerätä tietoja kohdeyleisöstä, teidän on vastattava kaikkiin kysymyksiin luettelosta:

  • Kuka on teidän asiakkaan kohdeyleisö? Sen kysymys auttaa teitä tajuumaan, minkä ovat tärkein henkilöt, eli potentiaaliset asiakkaat teidän tilaajan.
  • Minkä tarppeet joutuvat ihmisella? Jos on halutus hankkimaan jotain, pitää olla tarve sille. Teidän tehtävä on selkeyttää sitä. Tämä auttaa sinua määrittämään, mikä toimia sivuston kävijä tekee sitten teidän tavoitteen savuttamiseksi.
  • Tärkein- valintakriteerit? nämä ovat tärkeitä tekijöitä, jotka voivat kiinnostaa, kiinnittää huomiota ja saada asiakkaan luottamuus. Useimmat valintaperusteet ovat hinta, takuut, arvostelut, bonukset, ylennykset jne., jotka yritys tarjoaa itselleen asiakkailleen.
  • Milla tavalla asiakas etsii info? Sen kysymyksen perusteella osaatte taajumaan, minkä estejen kanssa ihminen kohtaa elämässä hänen tavoitteen saavuttamiseksi.

Yhteenveto

Kohdeyleisön tutkimus on tosi tärkein elementti projektin analyysin mukaan, joka selittää tarkemmat kysymykset:

  • kenelle tehdään web-tuotteet;
  • minkälaiset tekijät vaikuttavat ihmiselta, jotka auttavat kerätä tarkemmat tiedot, että laittaa ne web-sivustolla, ja sivuston kävijä tekee kohdennetun toimi sitten.