Hakukyselyt ovat sanoja ja lauseita, jotka ihmiset kirjoittavat hakukenttään näyttääkseen tulosten luettelon.
Avainsanojen valintaprosessi voi olla vaikeaa, sekavaa ja aikaa vievää, jos tässä prosessissa ei ole tarvittavaa ammattitaitoa. Yksi vaiheista on kerätä mahdollisimman monta avainsanaa.
Ensinnäkin sinun on määritettävä, mitkä avainsanat vastaavat parhaiten yrityksesi, mikä lisää todennäköisyyttä, että sivustosi löytyy.
Harkitse sanoja, jotka kuvaavat palvelua tai tuotetta, jota aiot myydä, sekä hakukyselyjä, joita potentiaaliset asiakkaat todennäköisesti kirjoittavat hakukenttään etsimään tätä tuotetta tai palvelua.
Jotkut avainsanat, jotka voit ajatella itse, jotkut niistä löytyvät opiskelemalla kilpailijoita. Voit myös käyttää avainsanojen valintaa ja analysointia:
- Wordstat yandex
- Google adwords
- Slovoob
- Avaimen kerääjä
- Avainsanatyökalu
Kun olet suorittanut avainsanahaun vaiheen, on aika suodattaa tulokset. Täällä sinun täytyy sisällyttää ajattelu ja asianmukainen käsitys siitä, millaisia avainpyyntöjä voi olla merkityksellisiä.
Hakukyselyjen tyypit
Kaupalliset mainokset
Nämä ovat avainsanoja, jotka kiinnostavat meitä ensin. Tämä on laaja valikoima erilaisia avainsanoja, jotka todennäköisesti houkuttelevat todellisia asiakkaita sivustoon. Yksi vihje, jonka avulla voit määrittää, onko avainsana kaupallinen vai ei: kirjoita se Googleen ja katso, minkä tyyppiset sivustot näkyvät hakutuloksissa ja haluatko, että sivustosi on niiden joukossa
Kaupallisen
Muita avainsanoja, jotka ovat hyviä kaupallisille sivustoille. Verrattuna kaupallisiin avainsanoihin tapahtuman avainsanat osoittavat enemmän kohdennettuja kävijöitä, jotka aikovat ostaa tuotteen tai palvelun. eli henkilö oli jo etsinyt tietoa, tehnyt päätöksen ja on nyt valmis ostamaan. Tällaiset sanat sisältävät lauseita, kuten "osta", "tilaus", "hinta"
Tiedotus
Näillä sanoilla henkilö etsii tietoa, hänellä ei ole tarkoitusta ostaa. Yleensä sisältää: "missä", "miten" jne.
Suunnistus
Toinen avainsanojen tyyppi, josta haluat tietää. Kun Internetin käyttäjät rekrytoivat yrityksen tai yrityksen nimen, se tarkoittaa, että he suorittavat navigointihaku. He jo tuntevat tämän yrityksen tai tuotteen ja haluavat vain löytää oikean Internet-osoitteen päästäksesi sivustoon. Tällaiset avainsanat ovat yleensä hyödyllisiä, kun sivuston brändi on tunnettu ja suosittu.
Kokemuksen puuttuminen, avainpyyntöjen valintaan liittyvä tietämys voi vaikuttaa sivustosi tehokkaaseen mainontaan. On parempi kääntyä ammattilaisten puoleen, sillä ne auttavat sinua etsimään ja jakamaan avainsanoja sivuilla, mutta myös perustamaan, käynnistämään mainoskampanjan.