SEO (hakukoneen optimointi) - internetsivuston optimointiprosessi sekä kaikki sivuston sisältö, joten se näkyy näkyvästi orgaanisten hakukoneiden tuloksissa. SEO vaatii ymmärrystä siitä, miten hakukoneet toimivat, mitä ihmiset etsivät, ja miksi ja miten ihmiset etsivät. Onnistunut SEO tekee sivustosta houkuttelevan käyttäjille ja hakukoneille. Miksi on niin tärkeää olla top 10: ssä? Usein käyttäjä ei mene kysymyksen toiselle sivulle, koska vastaus kysymykseenne löytyy jo ensimmäisestä. Jos verkkosivustoa ei ole asetettu 10 parhaan joukkoon, käyttäjää ei siirretä myynnin eikä liikenteen kautta.

Jokainen hakukone on oma algoritmi, jonka avulla voit määrittää, mitä asema hakutuloksissa vie sivuston, kun kirjoitat avain käyttäjän pyynnöstä.

Hakukoneen optimointityypit

  • sisäinen optimointi;
  • ulkoinen optimointi.

Sisäinen optimointi

Sisäinen optimointi

Ennen kuin alat markkinoida resurssia, on optimoitava sivusto. Tämä parantaa paikan sijaintia ja saa liikenteen hakukoneista. Mitä sisäinen optimointi tarkoittaa?

  • Semanttisen ytimen kerääminen
  • Tagit
  • Sivun tuplat
  • Kirjoitetaan SEO: n tekstejä
  • Linkitys
  • Pystytämme robots.txt
  • Site map sitemap.xml
  • Käytettävyys

Tämä ei ole kaikki, mitä sinun pitää tehdä, kun työskentelet sivustolla, vaan kaikkein perustavin.

Katsotaan joku niistä.

Sivun tuplat

Sivun tuplat

Yhden sivun sisältö vastaa toisen sivun sisältöä.

Esimerkiksi sivuston yksi sivu näytetään osoitteen mukaan:

  • https://www.mysite.net/index.php
  • https://www.mysite.net/index.html
  • https://www.mysite.net/default.asp
  • https://www.mysite.net/default.aspx
  • https://mysite.net/index.html
  • https://mysite.net/index.php

Tarkistamiseksi riittää, että viivan jälkeen lisätään URL: ään esimerkiksi oletusarvo.asp tai oletusarvo.aspx, jos sivuston sivu on esillä kaikissa näissä tapauksissa eikä siinä näy 404: ää, saat kaksoiskappaleen. Hankkiakseen kopiot pois sivustolta, järjestäkää uudelleenohjaus 301. Tämä komento näyttää hakukoneille, että sivun osoite on muuttunut ja ohjaa oikealle sivulle. Useimmiten päällekkäisyyksiä esiintyy tuotteiden lajittelussa tai suodatuksessa.

Tagit

Heti kun semanttinen ydin on kerätty, sinun on rekisteröitävä Tuntolevyt sivuston jokaiselle sivulle. Eli:

  • meta-tagit (otsikko, kuvaus)
  • H1-H6
  • alt-tunniste kuviin

Site map sitemap.xml

Nämä tiedostot auttavat etsintärobottia liikkumaan. Usein https://site.com/sitemap.xml

Sitemapin luontipalvelu: https://www.xml-sitemaps.com

Muodostamisen jälkeen sivuston kartta, se on sijoitettu juurihakemistoon sivuston, ja myös lisätä Google webmaster ja Yandex.

Robots.txt

Tämä on yksinkertainen tekstiasiakirja, joka sisältää suosituksia (komentoja) roboteille, jotka on skannattava ja jotka eivät.

Tämä linkki https://yandex.ua/support/webmaster/controlling-robot/robots-txt.html kirjoitusrobotit näkyvät.

Kun tiedosto on luotu, se kopioidaan juurikansioon ja lisätään sen jälkeen webmaster Googleen ja Yandexiin.

SEO-teksti

Sivustoresurssin edistämiseksi tarvitaan hyvin suunniteltuja, ainutlaatuisia ja mielenkiintoisia tekstejä. Sisällön olisi oltava paitsi yksilöllinen myös avainsanoja, joilla hakukone löytää sivun ja näyttää sen. HF: n ja midrange-kyselyjen osalta on parempi kirjoittaa erilliset artikkelit, joten on todennäköisempää päästä huipulle.

Sisällön ainutlaatuisuus

Ne sivustot, joilla on ainutlaatuinen sisältö, ovat korkeampia Googlen ja Yandexin hakutuloksissa. Tekstien ainutlaatuisuuden olisi oltava yli 80%

Linkitys

Tämä on yhdistelmä Sivuston sivuja linkkien kautta. Nämä voivat olla linkkejä ulkoisiin resursseihin tai sisäisiin kohteisiin. Jotta perelinovki voidaa

Käytettävyys

Alueen rakenteen on oltava oikea, selkeä ja yksinkertainen.

Verkkosivuston nopeus

Verkkosivuston nopeus

Sivujen hidas lataus, sivusto hidastuu - se voi vaikuttaa hakukoneiden ja käyttäjien asenteeseen kohteeseen. Tämä on Googlelle hyvin tärkeä asia. Optimaalinen latausaika on noin kaksi sekuntia. Tarkistaa nopeuden: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=ru

Joitakin suosituksia kuormituksen lisäämiseksi:

  • valitse vain laadullinen palvelin;
  • optimoi kuvat verkkosivulla;
  • palvelin-sivukahvistus;
  • sivujen koon pienentäminen;
  • vähennä selainpyyntöjen määrää.

Ulkoinen optimointi

Ulkoinen optimointi

Toimi alueen ulkopuolella eli kasvata vertailumassaa. Tämä prosessi tuo liikenteen paikalle. Laatu ja koko käänteisiä riippuu kannan sivuston liikkeeseen. Hakukoneiden taustayhteyksien pitäisi olla luonnollisia.

Internet-sivuston optimointi on hyvin monimutkainen ja vakava prosessi, ja sivuston edistäminen edellyttää tietoa, kokemusta ja käytäntöä. Jos siis haluatte nopeita tuloksia, on parempi kääntyä ammattilaisten puoleen.