Kontekstuaalinen mainonta on mainostyyppi, jonka sisältö on käyttäjien edun mukaista. Se on huomaamatonta ja toimivaa.

Millaisia ​​kontekstuaalisia mainoksia on olemassa?

Hakukonemainonta on mainontaa, joka näkyy hakukoneissa Yandex, Google, Rambler, Mail ja muut. Tämä tyyppi merkitsee orgaanisesti sijoitettuja mainoksia hakutuloksissa, mikä lisää napsautusmäärää.

Aihekohtainen kontekstimainonta - tämä mainonta näkyy mainosverkoston sisältämissä resursseissa. Esimerkiksi YAN Yandexistä, Googlen Display-verkosto.

Sivuston teema voi riippua käyttäjän PC:n hakukyselyistä ja sivuston sisällöstä.

Aihekohtaisen mainonnan sisältö voi olla 3 eri tyyppiä:

  • video (toistetaan mainosvideoita);
  • banneri (staattisten tai dynaamisten kuvien muodossa);
  • teksti (käyttämällä otsikoiden tekstiä hyperlinkkien muodossa).

Kontekstuaalisen mainonnan avulla määritetään uudelleenmarkkinointi ja uudelleenkohdistaminen. Tämä tarkoittaa, että mainokset näytetään käyttäjille, jotka vain kävivät sivustollasi.

Mikä on kontekstuaalisen mainonnan etu?

Kontekstuaalisen mainonnan tärkein etu on se, että vain mainosten siirroista maksetaan.

Mainostaja itse nimittää siirtämiskustannukset, ja myöhemmin mainokset näytetään huutokaupan perusteella. Siten mitä korkeammat kustannukset on määritetty, sitä suositumpi mainos tulee olemaan.

Kontekstuaalinen esitys ottaa huomioon myös napsautuksien ja näyttökertojen prosenttiosuuden, eikä vain mainoksen kustannukset. Tällainen mainonta mahdollistaa myös helpomman . Tällä asetuksella otetaan huomioon seuraavat tekijät: aika, alue, mainoksen kohde ja tyyppi, ikä, sukupuoli ja paljon muuta, mikä mahdollistaa kohdennetun lähestymistavan.

Korkea konversio tekee asiayhteyteen liittyvän mainonnan erilaiseksi.

Onko asiaankuuluvan mainonnan tilaaminen kannattavaa?

Tietenkin! Tämä nostaa myyntiäsi, tarjouksiasi ja varmistaa hyvän kävijäliikenteen kasvun.

Kontekstuaalinen mainonta on suhteellisen edullista, mutta sen tehokkuuden avulla se saa yrittäjien keskuudessa perusteltua rakkautta. Sen avulla voit myös seurata mainoskulujasi. Jos sinulla on oma yritys, jota haluat edistää, kontekstuaalinen mainonta on hyvä työkalu sinulle.