UX-suunnittelu houkutteluun ja myyntiin
Visuaalinen vaikutus on yksi tärkeimmistä verkkosivuston tai sovelluksen havainnoinnin osatekijöistä. Toimiva UX-suunnittelu (UX design) luo oikean vaikutuksen, kiinnittää huomiota keskittäen sen sivun pääkohtiin. Jos asiakas pitää näkemästään, hän viipyy sivulla pidempään.
Asiakaslähtöisesti suunnitellulla nettisivulla on tärkeä rooli brändikokemuksen luomisessa. Huipputulosta tahkoavat yritykset eivät huuda yksipuolisesti omaa agendaansa ja usko brändinluomisessa pelkän logonäkyvyyden voimaan. Aitoa sitoutuvuutta yritykseen luodaan nostamalla asiakas korulauseista kaiken toiminnan keskiöön, jolloin ollaan oikealla tiellä moninkertaistamassa yrityksen liikevaihtoa.
Graafista suunnittelua ei voida pitää pelkästään puhtaasti subjektiivisena ja yksinomaan taideteollisuuteen kuuluvana. Luomalla ainutlaatuista suunnittelua keskitymme asiakkaidemme ja heidän asiakkaidensa tarpeisiin ja autamme saavuttamaan tavoitteet mahdollisimman vaivattomasti:
- Yrittäjälle – asiakkaiden ja liikevaihdon lisääminen;
- Asiakkaalle – ostosten teko turvallisesti, helposti ja miellyttävästi.
ProSofta:kallä UX-suunnittelija luo verkkosivuston, sovelluksen tai monimutkaisen järjestelmän yhdistämällä houkutteleva käyttöliittymä ja toiminnallisuus.
Miten vääränlainen käyttöliittymä uhkaa yritystäsi?
Voisi vaikuttaa siltä, että heti, kun on tarjottu palvelua tai ainutlaatuista tuotetta sekä kehitetty oma sivusto tai sovellus, syntyy asiakastulva. Kokemuksemme ja tutkimusanalyytikoiden mukaan asia toimii eri tavalla.
Verkkossa on monta näyttäviä projekteja, joskus jopa mestariteoksia. Mutta jos puhumme liiketoiminnasta, eikä vain esteettisestä osasta, kaupallisesta näkökulmasta tällainen sivusto tai sovellus on käytännössä ihan hyödytön. Tuloksena on alhainen konversio: vain harvoista kävijöistä tulee todellisia asiakkaita. Siksi hyödynnämme tutkimuksia sekä omaa ja käyttäjien kokemusta, ja luomme näyttäviä ja samalla helppokäyttöisiä käyttöliittymiä.
Mobiilisuunnittelu ProSofta:ltä
Kuten kaikilla ohjelmointialoilla, sovelluskehitys vaatii jatkuvaa innovaatioiden seuranta ja kehittystä. Tiimimme seuraa trendejä ja saa ajantasaista tietoa menetelmistä, jotka parantavat myyntiä ja brändin tunnistettavuutta. Käytämme niitä hyödyksi sovelluskehityksessä. Tässä on muutama trendia, jotka ovat osoittautuneet tehokkaaksi:
- Minimalismi. Ylikuormituksen välttäminen on jokaisessa sovelluksessa tärkeää, sillä asiakkaaan huomio on pidettävä toiminnassa, jota ylimääräiset yksityiskohdat puolestaan ovat turhia.
- Väri. Optimaalinen sävymaailma vaikuttaa havainnointiin selvästi. Tällä hetkellä muotia ovat liukuvärit, jotka kuvastavat pehmeyttä ja "ystävällisyyttä".
- Lähestymistapa. Täydellinen integrointi tuotemerkin kanssa sekä liiketoiminnan suuntauksen ja laajuuden heijastaminen – nämä ovat nykyaikaisen graafisen suunnittelun edellytyksiä.
- Animaatio. Liikkuvat elementit ovat kaunista ja luovaa. Ne houkuttelevat huomiota ja käyttöliittymä on usein sidoksissa niihin.
Tällaisia trendejä on paljon. Kehittäjämme eivät ole vain tietoisia niistä, vaan myös käyttävät niitä, mikä takaa asiakkaille erinomaisen konversion. Toimimme koko Euroopan alueella, mukaan lukien Suomessa, jossa toimistomme sijaitsee (Helsinki). Soita meille, tilaa yksilöllinen hanke tarkalla kustannuslaskelmalla (ei piilotettuja lisämaksuja!) ja nauti resurssisi kasvaneesta voitosta!